22/10/2016
Vložil: Jakub
930
Sdílet: Facebook

Proč pravidelně obměňovat webové stránky?

Výměnu webových stránek nemá nikdo rád. Majitel webových stránek s tím má spoustu starostí. Musí se nejprve zamysletm co vlastně od webu chce, jak by se mu líbilo, aby vypadal, až po ten fakt že se to vždy pojí s určitými náklady. Navíc výměna webu vždy ovlivní i jeho návštěvníky. Lidé nemají změny příliš rádi. Neradi si zvykají na nový systém uložení informací, neradi se orientují v něčem novém zvlášť, když to staré měli již zažité. Nicméně je důležité mít, co možná nejaktuálnější, potažmo nejlepší web.

Responzivita

Jedním z velkých impulsů za poslední dobu byl masový nárůst mobilních zařízení, zejména pak chytrých telefonů. Doba pokročila. V podstatě každý si dnes může pořídit chytrý telefon, pomocí kterého lze surfovat po internetu. Již dlouhou dobu existují. Můj první chytrý telefon měl velmi starý systém Windows Mobile. Měl jsem ho ještě v době, kdy většina telefonů nebyla ani barevná anebo barevné telefony teprve začínaly. Neuměl se připojit ani k wifi, display nereagoval na teplo, jako je tomu dnes, ale na tlak vynaložený dotekovým perem (stylusem) na folii. Ani rozlišení nebylo příliš veliké.

Dříve se responzivita vůbec neřešila. V opačném případě se mobilní verze neřešily responzivním způsobem, ale speciálně modifikovanou verzí webu, která byla vhodná pro telefony. Dnes je to ale jinak. V dnešní době naopak není vhodné mít web, který není dostupný na mobilních zařízeních. Tvůrci webů by neměli dovolit, aby takový web vznikl. Proto dávejte při sjednávání webu pozor a vždy se ujistěte, že bude web responzivní.

V případě, že váš web není responzivní, či nefunguje správně na mobilních zařízeních, je nejvyšší čas pro změnu. Zvláště pokud máte e-shop. Z průzkumů víme, že spousta lidí, zvláště pokud jezdí hromadnou dopravou, ve chvílích nudy prohlíží zboží na e-shopu a přemýšlí, co si objednají. Byť ve finále nákup uskuteční až doma z počítače, impuls k nákupu často přijde skrz mobilní telefon.

Nové funkce webu

Máte webovou prezentaci, kde prezentujete své produkty, máte tam kontaktní informace, ale to je vše? Opět je dobré se zamyslet nad tím, jestli je to takto správně. Víme to z vlastní zkušenosti i my v dr-abe. Náš předchozí web neměl kontaktní formulář. Lidé si museli kontaktní údaje nalézt a kontaktovat nás emailem nebo telefonem. Předpokládáme, že to spoustu lidí odrazovalo. Pro lidi je mnohem snazší poslat nezávaznou poptávku pomocí jednoduchého formuláře.

V případě, že máte na webu nějaké produkty, nejlépe ještě nějaké drahé na pořízení (např. pizzařské pece, či nějaké komplexní školící služby apod.), možná by stálo za úvahu mít pod každým produktem jednoduchý formulář na poptání služby. Lidé si často uloží kontakt či odkaz s tím, že později se třeba vrátí, ale často to neudělají. V případě že zde máte formulář, lidé si často řeknou "tak mě to nezabije, rovnou se zeptám". V případě, že váš web je tedy pouze pasivní prezentace a nijak návštěvníka nenutí k nějaké akci, je opět dobré se zamyslet nad změnou webu.

Další typický příklad je masivní rozšíření nabízeného sortimentu (např. služeb). Pokud jste z počátku nabízeli čtyři produkty, byl jejich seznam v pořádku. Pokud jich nyní máte 40, bylo by vhodné je nějakým způsobem filtrovat, či rozdělit alespoň do kategorií, aby bylo pro návštěvníka snadnější se v sortimentu zorientovat.

Prezentujete na webu produkty, ale nemáte žádné produkty přímo na homepage? Opět je to důvod k aktualizaci. Homepage je zásadní část webu. Nejen pro SEO, ale i pro návštěvníka. V případě, že návštěvníkovi ukážete nějaké produkty již na homepage, zvýšíte pravděpodobnost, že hned na první stránce uvidí něco, co by ho zajímalo a bude pokračovat dále směrem k pomyslnému nákupu, či k poptávce.

SEO

SEO je zásadní prvek ovlivňující vaší viditelnost na internetu. To jak SEO funguje v praxi určuje jedna soukromá organizace, tou je Google. I když to není hezké, tak pouze Google zde udává směr a to, jak bude fungovat vyhledávání, indexování apod. Co se této problematiky týká, pravidla pro SEO se poměrně často mění, či přibývají nové věci, které můžete na svůj web doplnit tak, aby to dávalo indexovacímu robotovi vyšší smysl, aby měl větší důvod vás zařadit ve vyhledávání výše. Pokud jste dlouho neaktualizovali, tak i to je jedna z věcí, které k tomu zadávají důvod.

Důležité zde však je nechat si poradit od profesionálů. Pokud začínáte s novým webem, až tak složité to nebývá, ale pokud máte již zaběhnutý web, který má třeba i dobrou pozici ve vyhledávačích, můžete novým webem spáchat SEO sebevraždu. Bohatě na to stačí nedodržet zásady, změnit URL adresy, zkrátit obsah a SEO pohroma je na světě. Zpátky se to již vrátit nedá.

Grafické trendy

Často objevím web, který vypadá jako z devadesátých let. A často jsem potom překvapen, když zjistím, že web funguje. Stejně to mají i návštěvníci. Když uvidí, že web je aktuální, přijde jim hezký a moderní, budou k němu mít větší důvěru. Pokud uvidí web jako z devadesátých let, napadne je pouze, že web nefunguje, nebo jeho majitel nemá peníze, či nemá žádný důvod se o něj starat. Ani jedno z toho není dobře.

Jak aktualizovat web s co nejmenšími náklady?

Nejnákladnější část webu je jeho postavení z hlediska logiky - tzn. z hlediska databáze a zdrojového kódu, který se stará o reálnou funkčnost, ne o to jak web vypadá. Naše firma dělá weby tak, aby bylo možné kdykoliv vyměnit grafickou šablonu. V praxi to znamená, že je možné web snadno aktualizovat, aniž by bylo třeba měnit samotné jádro - redakční systém a data v něm obsažená. Proto pokud máte webové stránky od nás a toužíte po nové grafice, neváhejte se zeptat. Je možné též vytvářet tématické designy (např. Vánoční design), které si můžete v redakčním systému velmi snadno sami přepínat, absolutně bez naší pomoci.

Náklady tedy snížíte tím, že si web necháte postavit kvalitně, v lepším případě na našem redakčním systému, v horším případě na Wordpressu.

 

 

ZPĚT

David Rubek - sídlo - Žižkova 346, 273 09 Kladno -Švermov, IČO: 616 39 133, Zapsán u: Magistrát města Kladna / odbor obecní živnostenský úřad. Kladno 272 52, Starosty Pavla 44

Tento web k poskytování služeb, zabezpečení Vašich dat a anlýze návštěvnosti používá soubory cookies. Jeho používáním s tím souhlasíte. Rozumím