13/12/2017
Vložil: Marek
996
Sdílet: Facebook

Jak komunikovat s fanoušky na Facebooku

Komunikační minimum pro správce stránky

Pro správu facebookové stránky je nejdůležitější komunikace. Dbejte na to, že pokud vám někdo napíše, odepíšete. Pokud někdo okomentuje váš příspěvek otázkou, odpovězte. Dostanete-li referenci, ať už pozitivní nebo negativní, zareagujte. A to vždy raději dřív, než později.

 Jestli si lámete hlavu tím, zda svým fanouškům na stránce tykat nebo vykat, rozhodně zvolte první variantu. Ta se totiž dlouhodobě osvědčuje. V momentě, kdy navíc dotyčného oslovíte křestním jménem, máte vyhráno. Vaše komunikace bude působit mnohem osobněji a vy si navíc snadno získáte jeho sympatie. Na druhou stranu existují samozřejmě i výjimky. Když vás někdo osloví vykáním, určitě mu nezačněte hned tykat. Podobně je tomu i u oficiální komunikace, kdy si dopisujete s významnými osobnostmi.

V každém případě mějte na paměti, že komunikace má být hlavně zábava. Nebojte se proto použití humoru ani drobných provokací. Vyhnout byste se však měli nadávkám. Když na vás někdo útočí, zvažte, zda není v právu. Pokud ano, přiznejte to a omluvte se. Pokud se mýlí, pokuste se celou situaci obrátit v žert.

Pokud se za vaším profilem střídá více správců, neztěžujte si práci. Přiznejte to a ve zprávách či v reakcích pod příspěvky se podepisujte vždy křestním jménem.

 

Základ tvorby úspěšných příspěvků

Jestliže propagujete produkt či službu, netlačte zbytečně na pilu. Dejte svým fanouškům oddychnout, aby si přítomnost na stránce užili. Kromě nabídek proto postujte i obsah, který má čistě zábavný charakter a s produktem či službou souvisí třeba jen volně.

Mějte smysl pro humor. Pokud se followeři budou u vašich příspěvků skvěle bavit, věřte, že brzy přilákáte další fanoušky. 

Pokud to jde, zvažte, že do postplánu zařadíte živé vysílání. Má totiž vynikající dosah.

Snažte se, aby vaše příspěvky motivovaly fanoušky k reakci komentářem. Ten je totiž cennější, než like.

Neřešte politiku a vyhýbejte se tématům, jako jsou sex a alkohol (pokud s tímto tématem vaše stránka přímo nesouvisí)

Copywriterské minimum

Komunikujte ideálně v jednoduchých větách. Složitá souvětí nikdo nebude luštit. Máte-li v plánu postnout delší větu, popřemýšlejte nad tím, zda by nebylo možné ji nějak rozparcelovat.

Dávejte si pozor na syntax, aby na sebe věty dobře navazovaly. Když si nejste jistí, rozdělte si text na holé věty a zkuste si je seřadit znovu.

Pokud to není nezbytně nutné, tak na fanoušky nekřičte (nepoužívejte vykřičníky). Také to nepřehánějte s trojtečkami (nedokončenou výpovědí). 

Pokud si v běžné komunikaci libujte v používání emotikonů, omezte se. Výjimkou jsou smajlíci, ale i s těmi je potřeba šetřit.

Pokuste se vyhýbat pasivním tvarům.

Dodržujte gramatická pravidla. Pokud si nejste jistí, podívejte se na internet anebo se někoho zeptejte. Určitě totiž nechcete přitahovat grammar nazi a jiné trolly. Pozor především na interpunkci, malá a vleká písmena a skloňování.

Pište civilně, ne jako z románu. Vyhýbejte se výrazům jako „jakožto“, „taktéž“ a podobně.

Sprostá slova (nikoliv vulgarismy) používejte pouze v omezené míře nebo se je snažte vyjádřit opisným způsobem.  

ZPĚT

David Rubek - sídlo - Žižkova 346, 273 09 Kladno -Švermov, IČO: 616 39 133, Zapsán u: Magistrát města Kladna / odbor obecní živnostenský úřad. Kladno 272 52, Starosty Pavla 44

Tento web k poskytování služeb, zabezpečení Vašich dat a anlýze návštěvnosti používá soubory cookies. Jeho používáním s tím souhlasíte. Rozumím