27/7/2018
Vložil: Klára
280
Sdílet: Facebook

Crowdfundingová alchymie aneb jak úspěšně nakopnout Váš projekt

Na jaře jsme společně s českou firmou Ski Progress slavili úspěch s crowdfundingovou kampaní na americké platformě Kickcstarter. Na výrobu nového modelu sjezdových lyží Staki Controls se nám podařilo během jednoho měsíce vybrat více než 41 tisíc dolarů. Svůj předpokládaný cíl jsme přesáhli o 173%.

Mezi českými firmami obecně vzrůstá obliba využívání českých a v poslední době i zahraničních crowdfundingových platforem. Jde totiž o relativně levný způsob, jak otestovat a prosadit svůj produkt na větším trhu v zahraničí.

Může se zdát, že vytvořit úspěšnou crowfundingovou kampaň je poměrně snadné, ale opak je pravdou. Crowfunding se dá připodobnit k alchymii a každá přísada, přesněji 6 přísad, má svůj význam.

1. Mít zajímavý a jasně zformulovaný nápad nebo projekt.

Tento bod jistě nikoho nepřekvapí, ale v mnoha směrech je vlastně tou nejdůležitější přísadou. Vyplatí se si udělat rešerš, zda na platformě nebyl zveřejněný stejný nebo podobný projekt. V takovém případě si musíte upřímně odpovědět na otázku, jestli Váš projekt může podporovatelům (zákazníkům) nabídnout nějakou jinou “přidanou hodnotu”. Pokud zní odpověď ano, musíte umět tuto výhodu patřičně využít, resp. jí umět prodat.

2. Mít rozpočet a finanční rezervu.

Crowfunding je jedním ze způsobů, jak financovat svůj projekt. Není to charita. Nikoho tedy nepřekvapí, že sestavení rozpočtu je nedílnou součástí přípravy kampaně. Totéž platí i pro finanční rezervu, která by měla pokrýt náklady na propagaci kampaně.

I když budete mít zpočátku ambice vše zvládnout sami, postupně si uvědomíte, že pomoc profesionála v oblasti reklamy nebo marketingu, se opravdu vyplatí. Nemusíte se obávat, že by Vás tato investice zruinovala, pokud budou Vaše zdroje využity efektivně. Jinak řečeno si jasně vytyčíte na koho a jakým způsobem budete cílit.

3. Mít originální a profesionální prezentaci (grafika, infografiky, videa, fotografie) a propracovanou marketingovou strategii, vč. poutavého textu.

Bez nadsázky lze říci, že tento bod rozhoduje o tom, zda bude nebo nebude Vaše kampaň úspěšná. Přípravě online i offline prezentace věnujte dostatek času. Základem jsou kvalitní webové stránky, profily na sociálních stránkách (Facebook a Instagram) a vlastní kanál Youtube.

V dnešní době totiž “prodává” zajímavý příběh, který lidem nejlépe zprostředkujete právě prostřednictvím těchto nástrojů - doporučujeme Vám k tomu využít video. To se totiž pomalu a jistě stává základním komunikačním nástrojem, jak zaujmout potenciální klienty. Ale pozor, rozhodnete-li se pro video, mějte na paměti, že musí být dobře zpracované po kreativní i technické stránce.

Pokračování příště:)

Tým dr.abe

ZPĚT

David Rubek - sídlo - Žižkova 346, 273 09 Kladno -Švermov, IČO: 616 39 133, Zapsán u: Magistrát města Kladna / odbor obecní živnostenský úřad. Kladno 272 52, Starosty Pavla 44

Tento web k poskytování služeb, zabezpečení Vašich dat a anlýze návštěvnosti používá soubory cookies. Jeho používáním s tím souhlasíte. Rozumím