9/1/2017
Vložil: Jakub
378
Sdílet: Facebook

Kvalitní správa obsahu webové prezentace

Postránka O nás

Téměř každá webová prezentace obsahuje sekci "O nás", nebo nějakou jí podobnou. Tato sekce, či podstránka obyčejně SEO jako takovému příliš nepomáhá, ale na webu je úplně z jiného důvodu. Jednoduše řečeno, lidi prostě informace o firmách zajímají. Existuje jednoduché pořekadlo. Lidé nekupují to, co děláte, kupují to, proč to děláte. Návštěvnost těchto podstránek to jen potvrzují.

Existuje jedna sekce, či jedna podstránka, která je na každém webu návštěvníky velmi oblíbená a je úplně jedno, zda jste reklamní agentura, právnická agentura, či banka. Jedná se o sekci "Náš tým". Jednoduše řečeno - lidé se prostě zajímají o lidi, kteří ve firmách pracují. Zajímají je jejich popisy, jejich příběh a jejich funkce.

Různé typy webových prezentací

Správa webové prezentace se opravdu hodně liší tím, co vlastně prezentujete, či prodáváte. V případě, že prodáváte nějaké produkty, či zboží, je důležité udržovat seznam na webu aktuální. Kvůli SEO je dobré alespoň některé produkty, které prodáváte prezentovat již na domovské stránce, která má z hlediska SEO největší váhu. Druhým důvodem, proč to dělat je, že lidé jsou v dnešní době líní hledat a přemýšlet. Často si pouze projdou homepage. Pokud je tam nic nezaujme, nepokračují již dál do webu. Tím, že vystavíte produkty již na homepage, zvýšíte svou naději na to náhodného návštěvníka zaujmout. Při volbě toho, jaké produkty ze své škály budete prezentovat, máte několik možností. Jedna z nich je prezentovat své nejprodávanější a zákazníky nejoblíbenější produkty, a tím je podpořit. Další možností je prezentovat na homepage nejnovější produkty, a tak podpořit jejich zavedení na trh. Třetí možností je prezentovat produkty, které možná nejsou úplně nejoblíbenější, ale jejich prodej vám přináší nejvyšší zisk. Tato volba je hlavně na vaší strategii.

U e-shopů je běžné toto kombinovat a prezentovat všechny tyto kategorie produktů, většinou bývají jako první vidět novinky, pak nejoblíbenější produkty, a pak produkty vybrané, či "v akci". Samozřejmě není dobré na homepage věnovat produktům až příliš prostoru. Proto můžeme použít přepínací taby. Ty nám umožní další produkty schovat. Pro prezentaci většího množství produktů tak, aby nezabíraly příliš místa je vhodné použít carousel. Tyto dvě techniky zobrazení se navíc dají propojit. V případě, že máte velké množství produktů je to ideální přístup.

Pokud prodáváte nějaké služby (např. jste reklamní agentura), mnohem více než popis vašich služeb udělá výpis nejlepších referencí. Reference je dobré opět pravidelně aktualizovat. Je třeba mít na paměti, že oko prodává, proto nezapomínejte používat kvalitní a hlavně hezké fotografie. Při prezentaci referencí doporučuji používat spíše menší množství textu, maximálně 3 odstavce. Náš web disponuje programem, který nahrává chování uživatelů. Díky tomu víme naprosto jistě, že lidé věnují mnohem více času obrázkům než samotnému textu.

Profily na sociálních sítích

Zatímco webová prezentace je primárně prodejní nástroj, kam lidé přijdou, když hledají vaše produkty, nebo služby, sociální sítě mají trošku jiný účel. Příspěvky na sociálních sítích (myšleno příspěvky, ne kampaň) slouží k trvalému průběžnému udržování povědomí. Proto je důležité přidávat příspěvky pravidelně. Na sociálních sítích platí, že je vždy dobré použít nějakou poutavou fotografii a minimum textu. Příspěvek by měl být co nejúdernější.

Blog / Magazín / Novinky

Dnes je poměrně složité pro dobré SEO něco udělat. Dříve se daly použít různé katalogy a podobné nástroje ke zvětšení zpětných odkazů a navýšení pageranku. Nicméně dnes hlavně katalogy již nemají tu hodnotu jakou mívaly. Dříve se registrací do katalogů dal s přehledem získat pagerank 4. Dnes takového ranku pomocí registrací do katalogů bohužel nedosáhnete. Google je mnohem více zaměřený na sémantiku a obsah. Proto se vyplácí vést na vašem webu nějaký obsah. Jednou z podmínek obsahu by mělo být to, že by měl nějak souviset s tématem, kterým se zabývá váš web.

Pravidelné publikování článku má zásadní výhodu v tom, že lidé narazí na váš web, i když zrovna nehledají konkrétně vaší společnost či vaše služby. Bohatě stačí, aby hledali téma, kterým se zabývá váš článek. Znamená to tedy, že zvýšíte množství hesel, pod kterým se dá váš web vyhledat.

Při psaní článků je důležité, aby byly dodržena určitá SEO pravidla. Hlavní nadpis stránky (H1) se musí shodovat s titulkem stránky a pokud možno i s URL adresou stránky. Dále je dobré dodržovat i strukturu nadpisů, bohatě postačí používat nadpisy druhé úrovně (H2). Důležité je, aby se slova, která se vyskytují v nadpisech vyskytovaly i v textu pod nimi. Mělo by to vycházet na 5 - 7 % zastoupení v textu.

Tagování

Pro stránky je důležité, aby byly propojeny i vzájemně mezi sebou. Pro web je všeobecně důležitý dostatek odkazů na jednotlivých stránkách. Proto je vhodné články vzájemně propojovat tagy, které v podstatě zároveň tvoří kategorie, které jednotlivé články propojují mezi sebou. Přidáním tagu "Bezpečnost v IT", zároveň vytváří stránku "Bezpečnost v IT", ve které jsou přidruženy všechny články s tímto tagem. Tímto způsobem opět vytváříte další snadno dohledatelnou stránku, která má správnou strukturu nadpisů, určité množství odkazů, pomáhá návštěvníkům v orientaci na webu a zároveň dává náhodným návštěvníkům, kteří podstránku tohoto tagu najdou, možnost si vybrat článek, který je zajímá (čímž nedojde k okamžitému opuštění stránky). Tagů si můžete všimnout pod každým článkem na tomto blogu.

Počet přečtení

V jednom z předchozích článků jsem psal, že je dobré používat Google Analytics, které mimo jiné umí monitorovat počet návštěv jednotlivých stránek. Bohužel to v praxi znamená, že kdyby vás zajímaly počty návštěv jednotlivých stránek, je třeba analyzovat každou jednotlivou stránku blogu. V případě, že vydáváte desítky článků, jen těžko si na takovou věc najdete čas. Proto je vhodné si do systému webu nechat integrovat automatické počítání návštěv jednotlivých článků. Dává vám to jednoduchý způsob, jak zjistit, které vaše články jsou nečtenější. Na tyto "horké" články se pak můžete zaměřit a snadno zjistit, co z nich dělá nejnavštěvovanější. Zároveň spousta návštěvníků toto číslo sleduje a v případě, že je některý z článků exponovanější, rádi tento článek navštíví už jen proto, aby zjistili, proč ho četlo tolik lidí.

Sdílecí tlačítka

Je prokázáno, že přidáním tlačítek na nasdílení článku můžete zvýšit počet jeho sdílení až o 25%. Opět je to dáno leností naší populace. Je mnohem jednodušší kliknout na tlačítko, než okopírovat adresu, přelézt do sociální sítě a nasdílet to tímto způsobem ručně. To, že vaši návštěvníci budou sdílet váš článek vám opět může přivést další návštěvníky.

Nechte vaše čtenáře diskutovat

Lidé rádi diskutují. V zásadě je jedno jestli chtějí polemizovat nad vašimi názory anebo chtějí vyvolávat bouřlivou debatu o ničem (tzv. flame). Jakákoliv reakce je dobrá. To, že návštěvník přidá nějaký komentář vám navíc dává téměř stoprocentní jistotu, že se na tuto stránku vrátí. Bude chtít zkontrolovat, zda někdo jeho názor nenapadl, či zda s ním někdo souhlasí. Dobrá je však jen vámi moderovaná diskuze, kdy se komentáře zveřejní až po vašem přečtení a následném povolení. V opačném případě riskujete komentáře od spamerů, kteří budou na vašem webu chtít propagovat své výrobky, či různé nenávistné komentáře.

 

ZPĚT

Jméno: David Rubek, Sídlo: Družstevní 63, 273 64 Doksy, IČ: 61639133, Evidenční číslo: 1/0376/95/00, Vydal úřad: OŽÚ, MÚ Rakovník